سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بتن شیمی سازه
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  شمس[0]
 

شرکت بتن شیمی سازه BCS، در راستای سیاست های کلان ملی مبنی بر استفاده از فناوریهای نوین در صنعت ساختمان در جهت ساخت ایمن، سریع و کارآمد ساختمان، آماده تولید بیش از ۴۵ نوع محصول متنوع در زمینه انواع افزودنی های بتن ، مواد نازک کاری و نما سازی ساختمان و مواد ویژه در عملیات بتنی، با کیفیت برتر و ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و ارائه راهکارهای مناسب با تکیه بر تجارب پیشین وکادر فنی مجرب، گامی موثر در این صنعت برداشته است.

    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 38750
کل یادداشتها ها : 28

1 2 >
نوشته شده در تاریخ 96/9/29 ساعت 1:52 ع توسط شمس


آب بندی بتن

آب بندی بتن

آب بندی بتن در سازه های بتنی

از مشکلات اساسی در سازه های بتنی، نفوذ آب به داخل سازه ها می باشد. وجود این معضل و مشکل نفوذ آب به داخل سازه ها بیشتر در ارتباط با سازه های نگهداری مایعات از اهمیت بیشتر و ویژه ایی برخوردار است. بنابراین آب بندی بتن در سازه های بتنی از اهمیت قابل توجه و ویژه ای برخوردار است.

آب بندی بتن در سازه های بتنی را به دو روش انجام می گیرد

  1. آب بندی بتن اولیه

آب بندی بتن اولیه آببندی است که در حین ساخت و بتن ریزی انجام می گیرد.

در آب بندی بتن اولیه با استفاده از مواد افزودنی مناسب و اصلاح طرح اختلاط بتن مصرفی و قرار دادن واتراستاپ در درزهای اجرایی یا انبساطی و رعایت نکات مهم اجرایی انجام می گیرد.

در اینجا باید به این نکته توجه شود که آب بندی بتن در این مرحله که همان آببندی بتن در مرحله اولیه می باشد، اقتصادی ترین و بهترین روش است.

مواد افزودنی مناسب جهت استفاده در آب بندی بتن اولیه

  • استفاده از مواد روان کننده در آب بندی بتن اولیه

در آببندی بتن اولیه استفاده از مواد روان کننده، کاهش نسبت آب به سیمان و افزایش سهولت متراکم سازی بتن را بوجود می آورد که این موضوع باعث کاهش قطر لوله های مویینه، افزایش وزن مخصوص، تراکم بتن و در نتیجه سبب کاهش نفوذ پذیری آب در سازه های بتنی می شود.

این افزودنی ( مواد روان کننده ) با لغزنده کردن سطوح داخلی لوله های مویین درون بتن به واسطه از میان بردن نفوذ آب از طریق خاصیت اسمزی، نفوذ پذیری بتن را کاهش و موجب آب بندی بتن می گردد.

  • افزودنی مناسب در آب بندی بتن

افزودنی مناسب در آب بندی بتن برای جلوگیری از نفوذ سولفات ها و املاح خورنده در بتن و یون کلر فعال موجود در آن را نیز غیر فعال نماید .

  • ایجاد حباب های ریز هوا در آب بندی بتن

ایجاد حباب های ریز هوا در آب بندی بتن و در نتیجه قطع لوله های مویینه در جهت آب بندی از دیگر خصوصیات یک افزودنی مناسب جهت آب بندی است.

  • عملکرد چند کار (Multi-Functional) در آب بندی بتن

به دلیل عملکرد چند کار (Multi-Functional) در آب بندی بتن در سازه های بتنی باعث افزایش مقاومت فشاری و دوام بتن می شود.

بهبود خواص پمپ پذیری در آب بندی بتن به دلیل خاصیت روان کنندگی آن از دیگر مزایای استفاده از این نوع افزودنی های بتن در آببندی بتن می باشد.

آببندی بتن

2 نکته اساسی در زمان آب بندی بتن

  • آب بند نمودن ساختار جسم بتن
  • آب بند نمودن سازه بتنی ( شامل درزهای اجرایی و انبساطی )
  1. آب بندی بتن در مرحله ثانویه

آب بندی بتن در مرحله ثانویه آببندی بتن پس از بتن ریزی در سایزه های بتنی می باشد.

اساس آب بندی بتن در مرحله ثانویه، آب بندی غشایی است. در این روش ملات امولسیون پلیمری در چند لایه به ضخامت 3 تا 5 سانتی متر با رعایت نکات فنی روی دیوارها به اجرا در می آید. این ملات دارای طرح اختلاط خاصی است و با تشکیل فیلم پلیمری درون آن و واکنش های پوزولانی ناشی از میکروسیلیکای موجود در این مواد باعث ایجاد یک پرده انعطاف پذیر و مقاوم آب بند بتن بصورت پوششی بر روی سطح بتن در سازه های بتنی می شود.

آب بندی بتن در مخازن بتنی

آب بندی بتن و مخازن بتنی و اجرای پوشش آب بند کننده بتن با روش استفاده از مواد آب بندی بتن که در بین آنها نفوذ گر بتن بهترین ماده برای آببندی بتن نیز می باشد، امری تخصصی و فنی می باشد و نیاز به تجربه بالا و دانش فنی در این زمینه که همان آب بندی بتن است را دارد.

بطور کلی آببندی بتن در یک مخزن بتنی، آب بندی بتن تصفیه خانه فاضلاب، آب بندی استخرهای بتنی، آب بندی بتن سپتیک، آب بندی سازه های بتنی نگهدارنده سیالات و همچنین آب بندی بتن در فشار مثبت و منفی نیازمند تسلط و تجربه مستقیم در زمینه آب بندی بتن است و بر خلاف نظر و تصور عوام و نیروهای غیر متخصص آب بندی بتن در مخازن بتنی فقط در حد استفاده از مواد آببندی بتن و افزودنیهای بتن نیست.

پیدا کردن و شناسایی نقاط بحرانی سازه بتنی که نیاز به آب بندی دارند، تشخیص نوع و چگونگی استفاده از مواد مخصوص آب بند کننده بتن، بکارگیری نیروهای خبره و … نیازمند تجربه و تخصص بالا می باشد.

هر سازه بتنی قبل از آب بندی بتن شرایط خاص خود را دارد و بسته به شرایط و نحوه ساخت و شرایط فعلی و همچنین میزان آب دهی و نشتی سازه بتنی که نیاز به آببندی بتن دارد، روش اجرا و نوع مواد مصرفی در عملیات آب بندی بتن متفاوت خواهد بود.

و چون هدف نهایی ساخت مخازن بتنی، حفظ آب و یا فاضلاب برای مدت زمان زیاد و طولانی جهت انجام فرایندهای تخصصی و استفاده بهینه از آب همچنین استفاده مجدد از فاضلاب برای مصارف گوناگون است، لذا آب بندی بتن سازه بتنی و بالا بودن عمر مفید این سازه های بتنی بسیار ضروری و لازم می باشد.

اگر مخازن بتنی و یا استخرهای بتنی پس از ساخت و مورد بهره وری قرار گرفتن دچار آب دهی شود و آب بند بتن نباشد، کلیه هزینه انجام شده تا حدودی از بین رفته است و نتیجه دلخواه و مطلوب به دست نخواهد آمد و مخازن بتنی و یا استخرهای بتنی کارایی مورد نظر را نخواهند داشت.

بهترین کار برای جلوگیری از هدر رفت هزینه ها و نیز ناکارآمدی مخازن بتنی ساخته شده استفاده از آببندی بتن در هر مرحله به صورت تخصصی و حرفه ایی می باشد. شرکت بتن شیمی سازه (bcso) بهترین انتخاب با توجه به زمینه فعالیت و تجربه بالا و همچنین بهره گیری از کادری مجرب می باشد.

آببندی بتن

آببندی بتن در بتن شیمی سازه

برچسب: 





نوشته شده در تاریخ 96/9/26 ساعت 5:14 ع توسط شمس


ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه (2)

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه (2)

سیلیکافیوم

ژل سیلیکافیوم که یک ژل سیلیکافیوم الیاف دار است برای تولید بتن با مقاومت بالا، بتن آب بند، بتن نفوذ ناپذیر و بتن پردوام و ملات‌ های ویژه برای کاهش ترک‌ها و ارتقاء نسبی مقاومت ‌های کششی و خمشی بتن استفاده می‌شود.

همچنین ژل سیلیکافیوم مناسب برای تولید بتن سبک و دارای اثر هوازایی در بتن می باشد. ‌در بتن الیافی حاوی ژل سیلیکافیوم از الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است.

در شرایطی که بتن در معرض ضربه و بارهای متناوب دینامیکی است استفاده از ژل سیلیکافیوم بسیار مناسب می باشد.

ژل سیلیکافیوم در بتن شیمی سازه

برای ساخت بتن الیافی استفاده از ژل سیلیکا‌فیوم نسبت به ژل میکروسیلیس الویت دارد. ژل سیلیکا‌فیوم نه تنها با بالا بردن مقاومت بتن در برابر عوامل مخرب بیرونی فیزیکی و شیمیایی محیطی، در برابر عوامل مخرب داخلی بتن نیز استفاده می‌شود.

همچنین ژل سیلیکافیوم عمر سرویس‌ دهی سازه‌های بتنی را به به بالا‌ترین حد ممکن می ‌رساند‌ و از آسیب‌های احتمالی طولانی مدت ناشی از عدم رعایت در کیورینگ مناسب در ساعات اولیه و پس از ریختن بتن تا میزان زیادی جلوگیری می‌کند.

کاربرد ژل سیلیکا‌فیوم در بتن‌

برای ساخت بتن الیافی و مواردی که نیاز به استفاده از اثر هوایی در بتن داریم مثل بتن سبک، از ژل سیلیکافیوم استفاده می‌شود.

ژل سیلیکا‌فیوم برای بتن ریزی مواردی که باد شدید یا اشعه خورشید و مناطق خشک‌، جبران خسارات ناشی از تاخیر مجاز در انجام کیورینگ اولیه، در سازه‌هایی بتنی که در معرض بارهای دینامیکی، ضربه و خستگی، و همچنین در سازه‌های بتنی که دارای مقاطع نازک بتنی هستند‌ بسیار مناسب می باشد.

همچنین ژل سیلیکافیوم در سازه‌های بتنی در معرض سیکل ‌های شدید ذوب و انجماد‌، در سازه‌های آب بند بتنی که احتمال به وجود آمدن ترک در آن ها وجود دارد برای کم کردن ریسک ترک استفاده می شود.

ژل سیلیکافیوم در سازه‌های بتنی در معرض کاویتاسیون‌، برای کم کردن خطر تلاشی پذیری بتن‌ هایی که در معرض ریسک انفجار و آتش سوزی‌، در بتن‌ های نظامی و پدافندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل میکروسیلیس در ضریب نفوذ پذیری آب در بتن

از جمله عواملی که می ‌تواند منجر به خوردگی بتن و آرماتورهای فولادی شده و در سرمای شدید موجب ترک خوردن بتن شود، نفوذ آب به داخل بتن است.

بتن هر چند از ترکیب دانه‌ های سنگی‌، سیمان و آب است ولی می تواند باعث خرابی با نفوذ آب و ترکیبات شیمیایی می باشد، از این رو ضریب تروایی بتن فاکتور مهم در پیش بینی دوام بتن است.

یکی از راه‌ حل‌هایی که به منظور کاهش نفوذ پذیری و افزایش دوام بتن به کار می‌رود، استفاده از مواد پوزولانی به عنوان مواد متشکله بتن می باشد که ژل میکروسیلیس یکی از مواد پوزولانی است که در ترکیب با مواد فوق روان کننده به صورت ژل به  کار می‌رود.

بنابراین ژل میکروسیلیس یکی از فاکتورهای دوام بتن تعیین ضریب نفوذ‌ پذیری بتن در مقابل آب است.

آزمایش میزان نفوذ پذیری آب در ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

دستگاه آزمایش نفوذ ‌پذیری پس از اعمال فشار سلولی مناسب به جداره یک نمونه، فشاری کمتر از آن را به عنوان فشار آب داخلی اعمال کرده که از منافذ بتن عبور کرده و بطور مستمر میزان آب ورودی توسط سنسور، اندازه ‌گیری و حجم آب ورودی و آب خروجی از سطح انتهایی نمونه با استوانه مدرج اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

پس از اشباع کامل نمونه که با تثبیت وضعیت دبی مشخص می ‌شود، می ‌توان مقدار آب عبور‌ از نمونه را بر زمان مربوطه تقسیم و دبی عبوری را محاسبه کرد.

کاربرد‌ ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

  • سازه‌های ساحلی
  • سازه‌های نگهدارنده آب
  • روسازی‌های بتنی
  • بتن‌های پر مقاومت
  • سازه‌های در معرض بار‌های دینامیکی، ضربه و خستگی
  • مقاطع نازک بتنی
  • سازه‌های بتنی در معرض سیکل‌های شدید ذوب و انجماد
  • بتن‌های نظامی و پدافندی

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه (افزودنی چند منظوره در بتن)

ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یک افزودنی چند منظوره بتن با عملکرد بالا است که جهت کاهش ترک‌ های پلاستیک در بتن، آب بند کردن، نفوذ ناپذیر کردن بتن و همچنین افزایش نسبی مقاومت فشاری، کششی و خمشی کاربرد فراوان دارد.

مصارف اصلی ژل میکروسیلیس

  • سازه‌ های آب بند جهت کاهش ریسک ترک خوردن
  • بهبود خواص تکنولوژیی بتن با لحاظ کردن شرایط اقتصادی
  • سازه‌ های در شرایط آب و هوایی بد و خشک‌، در معرض وزش بادهای شدید و تابش مستقیم خورشید
  • سازه ‌های در معرض سایش مانند عرشه پل‌ها و پارکینگ ‌ها و سطح‌ های پر تردد
  • سازه ‌های در معرض بارهای دینامیکی، ضربه و خستگی
  • سازه‌ های نظامی و خاص
  • سازه‌ های بتنی در معرض کاویتاسیون
  • سازه‌ های بتنی در معرض سیکل ‌های شدید ذوب و انجماد
  • سازه ‌های نیازمند به مدول الاستیسیته بالا
  • کانال‌ های روباز انتقال آب
  • مقاطع نازک بتنی
  • بتن حجیم و بتن مسطح
  • به حداقل رساندن آب مصرفی
  • بتن با عملکرد بالا
  • استفاده در بتن آماده
  • مقاطع با تراکم زیاد آرماتور

مزایای استفاده از ژل میکروسیلیس

  • افزایش حدود 35% مقاومت فشاری بتن نسبت به بتن شاهد
  • افزایش حدود 25% مقاومت خمشی و کششی بتن
  • افزایش حدود 4 الی 5 برابری اسلامپ بتن
  • افزایش مقاومت الکتریکی بتن نسبت به بتن شاهد
  • افزایش حدود 70% مقاومت سایشی بتن نسبت به بتن شاهد
  • کاهش شدید نفوذ پذیری آب و عوامل مهاجم مانند سولفات‌ ها و کلراید‌ها در بتن و در نتیجه آببندی بتن
  • تبدیل آهک آزاد داخل بتن به ژل سیمانی و کمک به نفوذ ناپذیری بتن
  • کاهش شدید نسبت آب به سیمان
  • رفع نقایص موجود در استفاده از پودر میکروسیلیس در کارگاه مانند سرطان زا بودن و …
  • افزایش ضریب وارفتگی بتن، کاهش شدید ریسک ترک خوردن در سازه‌هایی با احتمال بروز انواع ترک
  • کاهش خطر تلاش پذیری برای بتن‌ های در معرض ریسک انفجار و آتش سوزی
  • کاهش آسیب‌ های ناشی از عدم اجرای سریع کیورینگ طی ساعات اولیه
  • با توجه به شرایط مصرف و آب وهوای محل قابل تولید در سه نوع دیرگیر‌، نرمال و زود گیر

ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه با کیفیت عالی و مرغوبیت بالا

ژل میکروسیلیس ارزان

برچسب: 






نوشته شده در تاریخ 96/9/22 ساعت 5:5 ع توسط شمس


ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

ژل میکروسیلیس همان دوده سیلیسی و فوق روان ‌کننده به صورت خمیری شکل و همچنین آماده مصرف است که دارا بودن قابلیت افزایش مقاومت‌ های شیمیائی و مکانیکی بتن‌، مسائل و مشکلات سیستم دو جزئی دوده سیلیسی و فوق روان کننده را هم بطور کلی از بین برده است.

خواص و مزایای استفاده از ژل میکروسیلیس

خواص و مزایای استفاده از ژل میکروسیلیس، افزایش روانی بتن، کاهش نفوذ پذیری بتن، کاهش هزینه حمل، افزایش مقاومت فشاری بتن، حفاظت کاتدی از میلگرد‌ها، امکان کاهش مصرف آب و سیمان است.

علاوه بر ویژگی ‌های مشهود فیزیکی و شیمیائی ژل میکروسیلیس، قیمت رقابتی آن (درمقایسه با میکروسیلیس و فوق روان کننده) و کاهش هزینه ‌های سربار از جمله حمل، تخلیه، بسته بندی و پرت مصرف، این محصول را در پروژه‌ ها‌، پرمصرف و بی بدیل ساخته است.

کاربرد ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

ژل میکروسیلیس دارای 13 کاربرد عمده و مهم می باشد.

  1. ‌ژل میکروسیلیس در ساخت بتن الیافی شات ‌کریت تر و نمای دکوراتیو سیلو‌های سیمان ‌کاربرد دارد.
  2. سازه‌ های بتنی که در معرض سایش، عرشه پل ‌ها‌، سازه پارکینگ‌ ها هستند.
  3. در سازه‌ هایی که احتمال آب بندی و بروز انواع ترک در آنها وجود دارد ژل میکروسیلیس آن را به حداقل ریسک ترک خوردن می‌رساند.
  4. حمایت از سازه‌ های بتنی که در معرض کاویتاسیون هستند.
  5. در سازه‌ های بتنی که در معرض سیکل‌ های حرارتی شدید و ذوب و انجماد هستند.
  6. برای بهبود بخشیدن به خواص موجود در سازه‌های بتن با کمترین هزینه ممکن و بیشترین بازدهی.
  7. در سازه ‌هایی که در معرض بارهای دینامیکی و ضربه شدید هستند، به کار برده می شود.
  8. ژل میکروسیلیس بتن ریزی را در برابر باد یا اشعه خورشید محافظت می ‌کند.
  9. در مناطق خشک برای جبران نسبی خسارت ناشی از تاخیر در انجام کیورینگ اولیه مناسب است.
  10. در سازه‌ هایی که مقاطع نازک بتنی دارند، و از نظر سازه ایی ضعیف هستند، استفاده می ‌شود.
  11. کم کردن خطر تلاشی پذیری سازه‌ های بتنی که در معرض ریسک انفجار و آتش سوزی قرار دارند‌.
  12. ژل میکروسیلیس در سازه‌ های بتنی نظامی و تدافندی کاربرد زیادی دارد.
  13. در سازه‌ هایی که احتیاج به مدول الاستسیته زیاد و بالایی دارند و در کانال‌ های روباز انتقال آب، کاربرد دارد.

میزان مصرف ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس مقدار 5% الی 8% وزن سیمان مصرفی به بتن، در زمان ساخت بتن نفوذناپذیر در بچینگ و یا بعد از ساخت بتن الیافی در تراک میکسر اضافه می‌ شود. زمان اضافه کردن ژل میکروسیلیس در تراک میکسر باید از مخلوط شدن کامل ژل میکروسیلیس در بتن الیافی اطمینان حاصل کرد.

مخلوط کردن ژل میکروسیلیس در تراک میکسر‌، به 3 الی 5 دقیقه زمان احتیاج دارد. برای اطمینان بیشتر، مواقعی پیش می آید که ژل میکروسیلیس در کارگاه‌ های ساختمان سازی و غیره به صورت دو جزئی مورد استفاده قرار می گیرد که قطعا نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

مصرف کمتر یا بیشتر ژل میکروسیلیس چه نتایجی خواهد داشت

مصرف کمتر از 5% ژل میکروسیلیس باعث عدم وجود قدرت واقعی فوق روان کنندگی در بتن می شود و باعث افت سریع ‌تر خاصیت روانی بتن شده و قدرت میزان جذب آهک آزاد را کاهش می ‌دهد و باعث پایین آمدن نسبی مقاومت ‌های فشاری، کششی و خمشی در بتن می ‌شود.

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

مقایسه فنی ژل میکروسیلیس با بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

نفوذ پذیری مقدار آب در ژل میکروسیلیس و عوامل مهاجم به آن‌

در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس میزان نفوذپذیری بسیار کمتر از بتن بدون مواد افزودنی است، همچنین عوامل فیزیکی در طول عمر سازه‌ ها‌ی بتنی موجب ایجاد نفوذپذیری در سازه‌ های بتنی می ‌شود. بتن‌ هایی که در آن از ژل میکروسیلیس استفاده شده است، کمترین نفوذ پذیری را دارا هستند. اثر این عوامل روی بتن آب بند حاوی ژل میکروسیلیس کمتر است.

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه از نظر مقاومت‌

مقاومت‌ های خمشی و کششی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس نسبت به بتن حاوی ژل میکروسیلیس تقریبا برابر هستند. مقاومت فشاری در بتن‌ های دارای ژل میکروسیلیس 1 تا 3 روزه تقریبا مساوی است ولی در مقاومت فشاری بتن حاوی ژل میکروسیلیس که روزهای بیشتری از تولید آن گذشته، نمی ‌توان گفت اندازه بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس تکامل، کامل انجام شده است.

ضریب وارفتگی در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس‌

ضریب وارفتگی در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس نسبت به بتنی که در آن از ژل میکروسیلیس استفاده نشده، کمتر است و همچنین نسبت به بتن نفوذناپذیر حاوی ژل‌ میکروسیلیس بیشتر است.

مقاومت سایشی بتن الیافی ژل حاوی میکروسیلیس‌

مقاومت سایشی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس نسبت به بتن بدون مواد افزودنی و همچنین بتن حاوی مواد افزودنی سوپر روانساز بتن زیاد‌تر است، ولی مقاومت سایشی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس از مقاومت سایشی بتن حاوی ژل میکروسیلیس بیشتر نیست.

استفاده از ژل میکروسیلیس برای کاهش ترک های پلاستیک در بتن‌ های نفوذناپذیر بخصوص در شات‌ کریت ‌تر و بتن‌ آب بند برای افزایش مقاومت در نظر گرفته می شود.

‌نکات حرارتی در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

استفاده از بتن نفوذناپذیر حاوی ژل میکروسیلیس نسبت به بتن حاوی ژل میکروسیلیس برای بتن‌ هایی که مشکل حرارتی دارند بسیار مناسب ‌تر و بهتر می باشد زیرا آزاد شدن حرارت بر حسب وزن سیمان مصرفی در بتن کمتر می شود و کاهش ترک‌ های پلاستیک و ارتقاء نسبی مقاومت‌ های دینامیکی فشاری، کششی و خمشی بتن راش شاهد خواهید بود.

واکنش‌های شیمیایی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه

‌از نظر واکنش‌ های شیمیایی تفاوتی بین بتن حاوی ژل میکروسیلیس وجود ندارد اما می توان گفت میزان آهک های آزاد که وارد واکنش می شوند به مراتب کمتر خواهد بود.

‌افزایش روان شدن بتن بدون نیاز به اضافه کردن سوپر روان کننده بتن‌

بتن الیاف دار که دارای ژل میکروسیلیس می باشد، ممکن است نسبت کمتری را به بتن آب بند حاوی ژل میکروسیلیس نشان دهد ولی از نظر قابلیت کارایی این دو بتن دارای ژل میکروسیلیس تفاوتی با هم ندارند.

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه با یهترین کیفیت و بهترین قیمت

ژل میکروسیلیس در بتن شیمی سازه






نوشته شده در تاریخ 96/9/18 ساعت 10:54 ص توسط شمس


ضد یخ بتن

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن چیست و چه کاربردی دارد؟

ضد یخ بتن بصورت پودر تهیه گردیده و قادر است تا حدودی گیرش اولیه سیمان را تسریع بخشیده موجب افزایش دمای بتن یا ملات گردد و در نهایت از ایجاد کریستال‌ های یخ جلوگیری نماید.

افزودن ماده Seko Freeze-P عملا بخشی از آب مصرفی را به خود جذب خواهد کرد و بتن را متراکم و شیره سیمان را غلیظ ‌تر خواهد کرد.

یخ زدگی بتن

زمستان از راه رسید و یخ زدگی بتن در هوای سرد، یکی از شایع ترین مشکلات در صنعت بتن ریزی، گریبان گیر اهالی این صنعت شده است. برای رفع این مشکل و مشکلاتی ازین قبیل در بتن ریزی می توان با رعایت برخی نکات لازم از هزینه های اضافی ناشی از یخ زدگی بتن با استفاده از ضد یخ بتن رها شد.

ضد یخ بتن

بتن ریزی در هوای سرد

برای انجام عملیات بتن ریزی در هوای سرد باید مواردی چون گرم کردن آب و مصالح، حفاظت از محیط اطراف کارگاه، بهره گیری از سیمان های زودگیر و همچنین پوشش دادن بتن بعد از انجام بتن ریزی را انجام داد. ضد یخ بتن

جلوگیری از یخ زدن بتن به وسیله ضد یخ بتن

استفاده از ضد یخ بتن (شتاب دهنده هیدراسیون)

با افزودن ضد یخ بتن، از طرفی واکنشی به نام هیدراسیون (واکنشی که سیمان با آب نشان می دهد) با افزایش سرعت مواجه خواهد بود و از طرفی دیگر نوعی گرما در مخلوط بتن تولید می شود.

با توجه به تسریع در گیرش اولیه سیمان نیاز است تا زمان‌بندی مناسب جهت ترکیب و اجرا با مصالح بصورت دقیق برآورد گردد.

هیدراسیون سیمان واکنشی گرما زا است که در دمای بین 10 الی 25 درجه سانتیگراد، در مدت 28 روز انجام می گیرد. از سوی دیگر گیرش اولیه بتن در دمای 20 درجه سانتیگراد حدود 12 ساعت طول می کشد.

بدین ترتیب برای جلوگیری از یخ زدن بتن در هوای سرد می بایست زمان گیرش اولیه را از 12 ساعت یه حدود 4 الی 5 ساعت کاهش دهیم که این کار توسط ضد یخ بتن که نوعی شتاب دهنده واکنش سیمان و آب است ، انجام می پذیرد.

هم چنین یکی از تاثیراتی که افزودن ضد یخ به بتن دارد، گیرایی سریعتر بتن برای استفاده هر چه سریعتر در سازه مورد نظر می باشد. باید این نکته را مدنظر داشت که ضد یخ بتن در انواع مختلفی تولید می شود که بنا به کاربرد مورد نیازتان باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. هرکدام از انواع ضد یخ بتن کاربرد و نحوه ی مصرف مخصوص به خودشان را دارند و باید در نحوه و میزان مصرف آن ها بسیار دقیق باشید.

انواع ضد یخ در بتن شیمی سازه

ضد یخ بتن پودری

در تولید این نوع از ضد یخ بتن، از ترکیب انواعی از نمک های معدنی و کلسیم کلراید خالص با یک نسبت خاص استفاده شده است. ضد یخ بتن پودری باعث افزایش گرمازایی در بتن و در نتیجه سرعت بالاتر گیرایی آن برای استفاده در سازه بتنی می گردد. ضد یخ بتن پودری با کاهش نقطه انجماد مخلوط آب و سیمان، فرایند یخ زدگی بتن را دشوارتر می کند.

باید این نکته ضروری را مدنظر داشت که استفاده از این نوع از ضد یخ بتن در بتن های مسلح، به علت این که بر پایه یون کلراید می باشند مجاز نمی باشند.

ضد یخ بتن مایع

در تولید ضد یخ بتن مایع از ترکیبی بر پایه نیتریت های سدیم و کلسیم استفاده شده است. ضد یخ بتن مایع باعث افزایش حرارت زایی فرایند هیدراسیون و افزایش سرعت گیرایی مخلوط آب و سیمان (گیرایی سریعتر بتن برای استفاده) می گردد. از مزیت های ضد یخ بتن پودری، سازگار بودن آن با انواع مختلف بتن می باشد و برای بتن های مسلح نیز قابل استفاده است.

راه های دیگر جلوگیری از یخ زدگی بتن

گرم نگه داشتن مصالح و آب بتن

روشی نه چندان مناسب که در آن باید آب مخلوط بتن و نیز خود مصالح را گرم کرد تا از یخ زدگی جلوگیری شود؛ که این کار زحمت زیادی نیاز دارد و کارایی لازم و کافی ندارد.

استفاده از روان کننده زود گیر به جای ضد یخ بتن

بعضی ها به جای ضد یخ بتن از انواع روان کننده های زودگیر برای افزایش سرعت فرایند گیرایی بتن استفاده می کنند اما این نکته را باید مد نظر داشت که اگر هدفمان صرفا جلوگیری از یخ زدن بتن باشد، فقط یک فاکتور اصلی مربوط به این مورد را تغییر بدهیم، که ضد یخ بتن با کاهش نقطه انجماد بتن و شتاب دادن به فرایند هیدراسیون آن بهترین گزینه می باشد.

ویژگی های ضد یخ بتن

  • افزایش حرارت داخلی بتن و ملات‌ های سیمانی
  • افزایش سرعت گیرش و سخت شدن سیمان مصرفی در بتن و ملات
  • تسهیل مصرف و مخلوط شدن آن با سایر مصالح مصرفی
  • قابلیت مصرف در هوای سرد تا دمای 6- درجه سانتی گراد
  • صرفه اقتصادی و تقلیل در هزینه‌ ها

محل های مصرف ضد یخ بتن

بتن‌ های زمستانی ـ ملات آجرچینی و نصب سنگ ، بتن مگر و بتن‌ های شیب‌ بندی

 بتن شیمی سازه ارائه کننده بهترین ضد یخ بتن






نوشته شده در تاریخ 96/9/12 ساعت 12:49 ع توسط شمس


چسب بتن در بتن شیمی سازه

چسب بتن در بتن شیمی سازه


چسب بتن در بتن شیمی سازه

چسب بتن پلیمر امولوسیونی است که مقاومت کششی، خمشی و دوام بتن را افزایش می دهد ولی مهمترین خاصیت چسب بتن افزایش چسبندگی بتن می باشد.

چسب بتن از افزودنی های بتن است که امروزه در صنعت ساختمان کاربرد زیادی پیدا کرده است. اغلب این چسب بتن بدون نیاز به افزودن آب، کاملا هموژن بوده و مقاومت کششی، خمشی و همچنین دوام بتن، گچ و آهک را بالا می برند. مهمترین ویژگی و خاصیت چسب بتن، افزایش چسبندگی بتن است.

چسب بتن در بتن شیمی سازه

کاربرد چسب بتن در بتن شیمی سازه

کاربرد اصلی چسب بتن، در پروژه های تعمیراتی می باشد زیرا میزان چسبندگی بتن به سطح قدیمی را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهد.

اگر سازه های بتنی دچار آسیب دیدگی سطحی و عمقی شده باشند با چسب بتن می توان آنها را ترمیم نمود که این ویژگی چسب بتن، هنگام نما سازی بر روی بتن های قدیمی نیز کاربرد دارد.

چسب بتن از نفوذ آب جلوگیری می کند و از این جهت برای آب بندی بتن بکار می رود، برای آب بند کردن منابع، استخرهای بتنی، ترمیم آسیب دیدگی کانال های آب، کف سالن های صنعتی، باند فرودگاهها، سدها، پایه پل ها و ستون ها و … می توان از چسب بتن بهره برد.

و همچنین از خصوصیات دیگر چسب بتن جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن و افزایش عمر سازه های بتنی می باشد که چسب بتن تولیدی در بتن شیمی سازه دارای همه این ویژگی ها می باشد.

نحوه استفاده از چسب بتن در بتن شیمی سازه

برای استفاده از چسب بتن ابتدا آن را با آب مخلوط و رقیق و سپس با شن و ماسه و سیمان مخلوط می کنند و هر چقدر ضخامت بتن کمتر باشد و یا نیروی بیشتری بر آن وارد شود، مصرف چسب بتن بیشتر می شود. در این حالت لازم است قبل از چسباندن ملات جدید، یک لایه محلول چسب بتن به سطح زیرین مالیده شود.

چسب بتن در بتن شیمی سازه

شرکت بتن شیمی سازه ارائه دهنده چسب بتن با کیفیت عالی و ضمانت آن








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ